Week 16

29 juni 2014 - Calzadilla de los Hermanillos, Spanje

Week 16

25 Juni

Het is al weer woensdag.  Ik heb voor vandaag de kilometers weer gelopen en zit nu heerlijk in het zonnetje. Dat was gisteren in Leon wel anders, daar regende het.
Leon is wel een mooie en grote stad, maar door het slechte weer heb ik er weinig van gezien.
Ook mijn hoofd staat er niet echt naar om dingen te bekijken. Ik ben meer bezig met de laatste etappes en het einddoel Santiago.
Ook komen er deze dagen veel herinneringen boven, wat op zich niet erg is,
zeker niet, omdat ik nu hier alleen ben en al lopend alles nog eens kan laten passeren en een plaats kan geven, want dat is uiteindelijk het doel van deze Camino.

26 Juni

Wel honderd zwaluwen in de lucht dat is waar ik naar zit te kijken.
Ook glijd er een ooievaar voorbij, die zijn er in deze streek heel veel.
Op iedere kerk of andere hoge gebouwen of bouwwerken zitten nesten.
Om hier naar te kijken geeft mij wat rust, want dit zijn natuurlijk wel aangrijpende dagen.
Gelukkig was het vandaag een mooi gedeelte waar ik door liep en was het niet te warm.
Wel waren het veel kilometers, omdat ik de alternatieve route liep die door de natuur ging.
Eerst wou ik deze dagen niets schrijven, maar weg lopen voor de feiten heeft geen zin.
Zoals ik gisteren al geschreven heb leef ik nu minder in een roes en kan zo alles nog eens rustig de revue laten passeren.
Ik kan alleen maar vaststellen zoals het gegaan is was het gezien de omstandigheden alleen maar goed en met trots kijk ik terug zoals wij er als gezin, met schoonzoon en schoondochter, er mee omgegaan zijn.
Deze dag en morgen blijf ik zo veel mogelijk alleen zonder contact met anderen te vermijden.
Overmorgen kom ik op het hoogste stuk in Spanje daar staat het ijzeren kruis.
Daar laten de mensen een steentje achter als zijnde balast die ze achter willen laten.
Ik heb een stukje steen meegenomen van ons eigen huis en wil dat daar achterlaten. Niet als zijnde balast, maar uit dankbaarheid dat wij dat huis zelf hebben kunnen bouwen.
Het is uiteindelijk het kroontje op ons huwelijk of wel de slagroom op de pudding.
Dit heeft weer opgelucht dus zo meteen naar bed en morgen weer verder.

28 Juni

Lekker gelopen vandaag ook al was het geen makkelijke  route.
Het eerste gedeelte ging omhoog om daarna flink omlaag te gaan.
Soms als het stijl om laag is en rotsachtig kan dit wel eens vermoeiender zijn dan stijgen en van dit alles zat er vandaag behoorlijk wat in.
Ook was het bewolkt met af en toe wat regen.
Regenkleding aan en regenkleding weer uit, want wanneer het weer droog is dan is die kleding meteen te warm en wordt je niet nat van de regen, maar van het zweet.
Vandaag dus ook langs het ijzeren kruis gekomen.
Ik had verwacht dat het meer op de top van een berg zou staan, maar de bovenkant van de berg is vlak en dus staat het meer langs de kant van een weg.
Wel is is het heel indrukwekkend om daar te zijn met je eigen emoties, maar ook die van andere pelgrims te zien.
Je kunt dan zien dat dan ieder zijn eigen moment even heeft met zijn eigen emoties, maar er is gelukkig ruimte genoeg om je even af te zonderen.
Dit zie je dan ook veel gebeuren, maar ook worden er veel foto's gemaakt als herinnering.  Het is uiteindelijk ook het hoogste punt van het Spaanse gedeelte van de Camino.
Dus ondanks het weer een mooie en fijne wandeldag vandaag door mooi berg landschap.

29 Juni

Nu in een aubergine beland heel apart.
Rondom een oude kerk zijn een hoop cabine's gebouwd
Met per cabine twee bedden.
Verder zijn er een perfecte wasgelegenheid en toiletten.
Apart voor mannen en vrouwen.
Het is gewoon een soort camperen en gezien de weersomstandigheden hier met de goede temperaturen en de zon is het niet zo verkeerd, maar wel apart.
En zo zie je maar zelfs na meer dan honderd dagen kom je toch weer wat nieuws tegen.
Vandaag in het begin van de etappe voor vandaag wel wat last gehad van vermoeidheid van wat ik denk het klimmen en dalen van gisteren.
Maar gaande weg werd het steeds beter en nu vanmiddag maar weer wat extra rusten.
En morgen van start voor de laatste volle week.

Groeten Balt

1. Henny:
    29 juni 2014
    Hoi Balt nog een mooie week om te lopen en veel succes met de laatste lootjes .Groetjes Henny
  2. HETTY:
    hallo Ome balt

wens je nog voor de laaste lootjes om te lopen
    veel succes er mee
  3. Annika:
    29 juni 2014
    Hoi pap, nu ga je aan je laatste week beginnen. Heel veel succes. Het gaat je zeker lukken. Geniet nog even van het mooie Spanje!
    Liefs Annika xx
  4. Johan:
    hoi balt
    de laatste dagen gaan er aan komen ik wens
    je nog goede dagen
    groet johan
  5. Tineke en Wim:
    Hoi Balt,
    Wat een bijzondere week is het geweest, we hebben veel aan je gedacht hoor. Nu de laatste week nog maar dat gaat je zeker lukken. Heel veel succes en tot de 11e.
    Liefs, Wim en Tineke
  6. Jacolien:
    Hoi ome balt
    Toi toi toi zet hem op de laatste week, je kan het!!! Groetjes jacolien
  7. Agnes & Jos:
    Hallo Balt
    Het was weer een mooi verslag.
    Goed dat je ook schrijf dat je nu het geen waar je voor ging ,nu naar boven komt .
    Je steen heb je bij het kruis gelegd ,dat is weer een last die van je af is .
    Balt ik wens Heel ! Heel ! veel sterkten met je laatste loodjes wegen meestal het zwaarst .
    We zullen extra aan je denken a.s. week .
    Toi ! Toi !
  8. An en Ties:
    Hoy Balt,
    We hebben je met belangstelling gevolgd,en nu de laatste week begint kun je genieten van deze onderneming en straks met plezier terug kijken op iets moois.Geniet nog even van de laatste week.Groetjes Ties en An
  9. Dennis:
    29 juni 2014
    Geniet nog van de laatste weken...
    Groet dennis...
  10. Willem Wammes:
    Hoi Balt,
    Zojuist naar Nedrland Mexico gekeken en ook dat is voor ons goed afgelopen.
    Nog 3 wedstrijden en dan misschien de wereldtitel.
    Voor jou nog een week en dan ook de eindstreep,geweldig voor jou en alle andere pelgrims.
    We wensen jou heel veel succes toe bij de laatste kilometers.
    De groetjes vanuit Waalwijk.

Bernadette en Willem
    Laura en Tjeu
    Inge en Mark
  11. Marja Broeders:
    Hoi Balt,
    Zo te lezen gaat het goed met je.
    Dus op na die laatste week. Heel veel succes dit laatste stuk.
    Groetjes Marja
  12. Ans en Wim:
    29 juni 2014
    De laatste loodjes. Ik hoop voor je dat je het doel bereikt hebt, waarvoor je deze pelgrimstocht bent begonnen.
    Alles een plaats geven.
    Je zult zo zoetjesaan wel naar huis verlangen, maar het mooiste moet nog komen.
    De triomf van het bereiken van je einddoel, Santiago de Compastella!
    Succes!
  13. Iza:
    Hoi opa
    Succes met het laatste stukje en tot de laatste schooldag..
    Liefs Iza
  14. Angelique:
    29 juni 2014
    Het eind komt nu echt in zicht!! Heel veel succes nog de laatste week..

Groetjes Angelique
  15. Jan van Kemenade:
    Beste meneer Korthout,
    Ook ik heb tot nu toe vol bewondering uw verhalen gelezen en vind het bijzonder knap dat u helemaal van thuis uit al zo ver gekomen bent! Nu dan de laatste week in, u staat al met 1 been in de finale (Nederland nog niet......maar dat komt misschien ook nog wel ). Ik wens u de komende week nog heel veel loopplezier met al het mooie om u heen. Op naar Santiago!
    Jan van Kemenade (collega van Annika)
  16. Louis:
    29 juni 2014
    nog even balt en dan is het tijd om jouw triomf te vieren.dat zal veel pijn doen vergeten en zal een verrijking voor jouw leven zijn.
    of jij op al jouw vragen antwoord krijgt weet ik niet maar wat ik wel weet dat jij trots mag zijn op wat jij nu gepresteerd hebt.
    ik ben het zeker wel. groeten en succes louis
  17. Jeanne de Ruijter:
    Hallo Balt,
    Dit getuigt weer eens van een positieve instelling, niet je ballast maar je dankbaarheid neerleggen bij het ijzeren kruis. Ik ben hoop dat door deze tocht jou ballast wel een plaatsje heeft kunnen vinden, blijf genieten
    van al het moois wat de camino te bieden heeft.
    Op naar je einddoel, Santiago komt inzicht !!!
    Heel veel succes. ''KusJeanne
  18. Mari Nel Klijsen:
    Hoi balt
    Ja weer een week voorbij eentje met veel emotie,s en herinneringen voor jou.
    Maar het einde is in zicht en wij wensen je nog goede kilometers toe. Mari Nel
  19. Hans Gijzen:
    Dag Balt,
    Heb al je verhalen met aandacht en respect gelezen.
    Dat je een doordouwer was wist ik al lang maar toch...
    Goed dat je dit zo doet om ''alles weer op een rijtje te krijgen".
    Iedereen is trots op je, maar jij mag ook trots op jezelf zijn.
    Je kunt je leven nu weer oppakken zoals je dat zelf wilt.
    Daarbij wens ik je alle succes toe !
    Op nu naar de afronding van deze mooie voetreis en een voorspoedige thuisvlucht.
    Hartelijke groet,
    Hans
  20. Albert en Els Verhoeven:
    Hoi Balt,

Mooi verslag en wat indrukwekkend voor je.
    Moeilijke week voor je maar je bent hem toch weer goed door gekomen.
    De laatste lootjes maar die ga jij ook op een goede manier volbrengen.
    Veel succes en geniet ervan de laatste week.
    Groetjes Albert en Els
  21. Cor en jet van oversteeg:
    30 juni 2014
    hoi balt heel veel sterkte deze laaste week
    gr jet en cor
    van oersteeg
  22. Dora:
    Hoi Balt
    Geweldig zeg,en een zeer mooie foto daar bij dat kruis.
    Daar ging je voor ,die steen moest daar komen
    Het is je gelukt. Nu naar de eindstreep
    Succes en geniet nog.
    Groetjes Dora _ Henk
  23. Ton en Marina:
    Hoi Balt,
    Het was een week vol emoties en heel begrijpelijk.Deze laatste kilometers naar het einddoel zullen ook emotioneel zijn, maar je kunt wel heel trots en dankbaar zijn !!
    We wensen je heel veel sterkte en natuurlijk een supersuccesvolle tocht naar de eindstreep.
  24. Jeanne v helvoirt:
    Hoi Balt
    Nog even volhouden ik weet de laatste loodjes wegen het
    zwaartst maar het eind is in zicht veel succes nog
    met de laatste week.

Groetjes Jeanne
  25. 0ma en opa dingemans:
    30 juni 2014
    Balt wat genieten wij van je mooie verhalen . Wij wensen in het laatste etappe een goede tocht toe op naar de eindstreep
  26. `Frans en Thea:
    30 juni 2014
    hoi Balt wij hebben deze week ook aan jullie gedacht.mooi zo als jij t beschrijft. wij leven ook met je mee jij daar en wij thuis.maar geniet er nog van volgende week is t zo over.
  27. Tineke Slaats:
    30 juni 2014
    Hoi Balt, Met het einde in zicht de moed erin houden hé!! De laatste loodjes niet te zwaar laten worden, blijf zoveel mogelijk genieten van alles wat deze camino jou biedt. Wij denken aan je en wensen je nog heel veel succes en loopplezier. Groeten en liefs, Tineke
  28. D.v.Oversteeg:
    30 juni 2014
    Lang naar uit gekeken naar deze camino en nu nog een week
    en dan is het weer voorbij wij wensen je nog een fijne week toe en geniet nog maar even je bent een kanjer
    Dirk en Teuni
  29. Ad:
    30 juni 2014
    Hoi Balt, nog even en dan heb je je doel bereikt, een kanjer ben je, heel veel respect zoals jij deze reis gemaakt heb. Tot 11 juli dan zien we je gelukkig weer. Toi toi toi .xxxxx Ad en Thea
  30. Jeanne Schalken:
    hoi Balt
    Na 'n zware week met nu Santiago in zicht, gaan deze laatste
    Dagen je zeker ook lukken.
    succes en geniet van alles.
    Jeanne en Ad
  31. Jan de Ruijter:
    1 juli 2014
    Hallo Balt,
    Het zal ongetwijfeld stimuleren als je dichter bij Santiago komt , je krijgt misschien wel vleugels. Al van grote afstand zie je de kathedraal het einddoel van jouw voettocht. Deze fantastische ervaring/beleving is uniek. Ik heb echt bewondering voor jouw prestatie. Fietsend is het denk ik wat gemakkelijker. Geniet nog van de laatste "loodjes".
    Groetjes,
    Jan.
  32. Martien van tuyl:
    2 juli 2014
    hoiiiii balt.
    heel veel succes met je laatste week camino.
    dan heb je het toch maar mooi voor mekaar.
    tot thuis,op het tirionplein.
    gr martien en margo
  33. Richard en Daniëlle:
    4 juli 2014
    Hallo Balt,

Héél véél succes met de laatste kilometers.
    Wij hebben genoten van de reisverslagen tot nu toe. Daar kun je straks een mooi boek van laten maken. Het verlangen naar huis zal inmiddels groot zijn dat geloven we zeker maar vergeet ook vooral niet te genieten van het laatste stukje van deze bijzondere reis. Wat een topprestatie !!! Groetjes van Richard en Daniëlle
  34. Ans ten Hoor:
    5 juli 2014
    Geniet van je laatste week Balt, veel succes!