Week 4

10 mei 2015 - Santa Colomba de Somoza, Spanje

5 Mei

Nog ongeveer 20 km te gaan en dan zijn we in Leon.
Vandaag eindeloos langs de autoweg gelopen. Wel mooie uitzichten, maar ze blijven zolang het zelfde.
Het was wel droog in tegenstelling tot gisteren toen het veel en hard geregend heeft.
Wel stond er een harde wind en was de temperatuur niet meer dan 10 graden, maar niet getreurd het lopen gaat nog steeds goed en de stemming leid er niet echt onder.
We nemen op tijd ons hapje met de nodige wijntjes wat weer tot lichte andere problemen kan leiden.
Morgen verder naar Leon. De weersvoorspellingen zijn goed voor de komende dagen dus het zal wel goed komen.
Wij gaan te voet en niet zoals drie pelgrims die s'middags uitzoeken welke bus dat ze moeten nemen om dan de dag er op enkele kilometers voor de aubergue uit te stappen en de beste slaapplaatsen in te pikken.
Maar ja ieder zijn eigen Camino.

8 Mei

Astorga, de vlakke etappes liggen achter ons.
Het weer is een stuk verbeterd, maar liever nat van het zweet dan van de regen.
Het loopt een stuk prettiger.
Verder gaat het zo allemaal zijn gangetje.
Opstaan, rugzak inpakken, 20 tot 25 kilometer lopen met uiteraard op tijd een rustpauze om wat te eten en te drinken.
Na het lopen rugzak uitpakken en slaapplaats in orde maken, wat rond lummelen evt. een wasje doen, wat buurten met andere pelgrims.
Dan eten, nog wat rondhangen en een drankje nuttigen en op tijd naar bed.
Het leven van een pelgrim is zo slecht nog niet. Zelfs bij wat minder weer.
Er is zelfs een, wat wij onder elkaar zeggen, een beroepspelgrim op ons pad.
Hij loopt de ene na de andere Camino, spreekt iedereen aan en heeft het zo te zien goed naar zijn zin. Hij zal wel niemand thuis hebben.
Morgen verder de heuvels en bergen tegemoet.
We hebben er zin in.

10 mei

Je hebt mooie dagen, maar ook hele mooie dagen.
De laatste twee waren dat zeker.
Twee dagen met schitterend weer en mooie tochten, waar van we vandaag het hoogste punt van de Camino passeerde.
Het blijft toch iets speciaals dat Cruz de Ferro.
Nu met dit mooie weer was het nog mooier dan vorig jaar toen was het bewolkt en regen. Nu alleen maar mooie uitzichten.
Ook hebben we nu het geluk dat we vroeger in het jaar zijn en alles in bloei staat.
Geweldig om te zien die berghellingen paars met bloeiende heide.
Wel hadden we na de stijging naar Cruz de Ferro een lange en vaak stijle rotsachtige afdaling met het gevolg dat we nu moe, maar voldaan bij onze slaapplaats zitten.
Maar een goede nachtrust doet dan wonderen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jeanne Schalken:
    10 mei 2015
    Van die hele mooie dagen zullen er zeker nog meer volgen.

Geweldig dat jullie dit als echte pelgrims blijven volhouden.
    Leuke verslagen en foto's
    geniet van de komende dagen
    Ad en Jeanne
  2. Hubert, Anita en Christian:
    10 mei 2015
    Leuk om je weer een beetje te kunnen volgen Balt, veel succes en plezier met je verdere tocht!!
    Grt de Chabotjes
  3. Yolande Houben:
    10 mei 2015
    Jullie zijn snel! We zullen jullie niet meer in Leon zien, als Tessy en ik in Leon beginnen op 19 mei, maar misschien in Santiago, ALS JULLIE TERUG ZIJN VAN DE KUST!
  4. Marijke van:
    11 mei 2015
    het loopt weer vlekkeloos,maar wat wil je met die ervaring van vorig jaar! Geniet ervan en veel loopplezier!!!!! gr. Marij
  5. Lian:
    11 mei 2015
    Hoi hoi wat weer een mooi verhaal ben blij voor jullie dat jullie beter weer hebben gehad. Zo te lezen gaat de tocht jullie goed af. Ga zo door toppers!!! Groetjes lian
  6. Ad:
    11 mei 2015
    Ga zo door, en geniet van alles wat op je pad komt. En op tijd een natje en een droogje, goeie reis !!!!
  7. Tineke en Wim:
    11 mei 2015
    Je hebt er al heel wat kilometers erop zitten. We zijn trots op je. Ga zo door op tijd een wijntje en een biertje, maar dat lukt jullie wel. Veel succes en nog veel looplezier!!
  8. Dyonne martvanhelvoirt @hotmail.com:
    Weer een leuk verhaal lekker blijven genieten Gr Mart dyonne
  9. Marina en Ton:
    Dag Balt,
    Fijn dat het weer en de omgeving verbetert. Een camino met de bus lijkt ons niet de bedoeling, maar jullie lopen zuiver ! Zoals je schrijft zit het camino ritme er goed in en zien de broodjes onderweg er goed uit, maar pas op met teveel alcohol. Prachtige blauwe luchten zien jullie en die bloesem in het voorjaar is waarschijnlijk oogverblindend . Blijf genieten en we zien uit naar je nieuw verslag.
  10. Tineke Slaats:
    12 mei 2015
    Lijkt me geweldig te zien hoe alles in bloei staat. Ja, en klimmen en dalen hoort er ook bij, als je maar geen last van spierpijn krijgt want dat is natuurlijk lastig. Onze Lowie en ik hebben ook gelopen, afgelopen zondag naar Elshout!! We gaan nog 'n keer. Nou, wandel lekker verder met veel plezier.
    Lieve groet, Tineke
  11. Angelique:
    12 mei 2015
    Geniet nog van jullie reis!! Fijn dat het weer ook opknapt. Nog veel wandelplezier en neem op zijn tijd een wijntje maar dat lukt wel geloof ik.
  12. Louis:
    12 mei 2015
    jij klinkt mer ontspannen in jouw verhalen zo te lezen gaat het goed, zorg dat julllie het zo houden en geniet ervan. groeten louis
  13. Hanny en Wim:
    18 mei 2015
    Hoi Balt je loopt prima en maakt erook een leuk verslag van
    Ga zo door.Gr.Hanny en Wim