Week 5

17 mei 2015 - Portomarin, Spanje

13 Mei
Alto do Poyo,
Vandaag weer een hele mooie dag.
Na gisteren was dat wel fijn toen moesten we vele kilometers langs de autoweg met veel hitte.
Het was boven de dertig graden en dan wordt het langs zoon autoweg wel afmattend.
Deze dag was heel mooi maar wel inspannend.
We moesten over een afstand van acht kilometer meer dan zeshonderd meter klimmen.
Maar dit bracht wel hele mooie uitzichten met zich mee waarvan we dan ook volop hebben genoten.
Het was alles bij elkaar zeker de moeite waard en het klimmen en dalen begint te wennen.
Het weer was ook beter dan een jaar terug en zo met zijn tweeën zie je meer dan alleen.
Al met al merk ik dat het dit jaar ontspanner gaat en ik er nog meer van geniet.
15 Mei
Portomarin.
Weer twee dagen verder vandaag het honderd kilometer punt tot Santiago gepasseerd.
Ik verval in herhaling maar we zitten nu in het mooiste gedeelte van de Camino.
Dit is dus wel mijn mening omdat ik houd van afwisseling tijdens het lopen en niet van lange rechte stukken.
Nu is het na elke heuvel of bocht weer een verrassing wat er volgt.
De laatste dagen kom ik dan ook volop aan mijn trekken.
Het is moeilijk onder woorden te brengen en ook niet allemaal op foto vast te leggen.
Maar om een poging te doen voeg ik iedere dag maar een paar foto's toe aan de logger.
Hopelijk geeft dit een beetje indruk van wat wij hier zien.
Dan wordt ook duidelijk dat het de inspanning van het lopen klimmen en dalen waard is.
17 Mei
Nog twee dagen een klein etappe van 20 km.
Dan ben ik in Santiago en heb mijn doel bereikt.
Heerlijk ontspannen de Camino Française gelopen.
De afgelopen dagen waren mooi en ik weet dat de komende dagen ook mooi worden omdat ik de route nog een beetje ken.
Zoals ik al eerder gezegd heb het is moeilijk onder woorden te brengen.
Maar voor een ieder die met de gedachte loopt om dit is ooit te doen kan ik alleen maar zeggen.
Stel het niet uit ga zo gauw je in de gelegenheid bent.
Het is een on om onbeschrijfelijke ervaring.
Ik denk als ik volgende week weer thuis ben de hele Camino van vorig jaar en dit jaar kan afronden.
Door dat ik Spanje nu op nieuw gelopen heb en het hoofd leeg was heb ik er meer van kunnen genieten.
Het was in eerste instantie de bedoeling met Georges nog door te lopen naar Finnestera maar door omstandigheden heb ik daar van afgezien.
Het doel was voor mij Santiago en dat heb ik bijna bereikt.
En dat is voor mij het belangrijkste.

1. Balt Korthout:
    17 mei 2015
    Geniet nog van het laatste stukje!
    Tot vrijdag...
  2. Annika:
    17 mei 2015
    Ik heb de reactie geschreven, maar deze is onder jouw naam erop gekomen.
    Nog een keer...
    Geniet van het laatste stukje!!!
  3. Tineke Slaats:
    17 mei 2015
    Wat is deze tocht snel gegaan, nog maar 40 km!
    Deze laatste loodjes zijn vast niet het zwaarst, geniet van het lopen, de uitzichten en het afsluiten van jouw camino!
    Tot gauw, groetjes, Tineke en Mari
  4. Fred van Wordragen:
    Hoi Balt,
    Bij een beklimming van 600 meter hoogte, over een afstand van 8 kilometer, moet je een percentage overwinnen van 7,5%
    en dat is vrij pittig!!! Dit is te doen voor goed getrainden! Dat ben jij intussen wel Balt; voor jou nog maar 'n makkie! Mooie verhalen Balt en nog maar 'n stukkie en je bent er.......!
  5. Agnes & Jos:
    Hallo Balt
    Fijn te horen dat het allemaal goed gegaan is , en toch weer nieuwe indrukken heb op gedaan voor jou geen onbekende weg .
    Het zit er dan weer op voor je . Wij hebben dan ook weer genoten van je verslagen . Welkom thuis en tot ziens . Groetjes Agnes en Jos
  6. Marina en Ton:
    Hallo Balt,
    Verrassend dat jullie al zo dicht bij het einddoel zijn, dit is snel gegaan zeg. En je denkt alweer over naar huis gaan. Geniet nog van de laatste dagen en beleef Santiago op jouw manier. Wat een prachtige sfeer foto's en het eten en drinken ziet er goed uit, ook belangrijk. Wij wensen jullie nog dagen met mooi weer en een behouden thuisreis. Tot ziens.
  7. Yolande Houben:
    17 mei 2015
    Jammer dat je niet meer het laatste stukje kan gaan naar Finisterra en dat wij je niet meer op de camino treffen. Snel gelopen! Zeker meer dan 25 km per dag?
    Wij, Tessy en ik vertrekken morgen naar Leon om het mooiste stukje van de camino naar Santiago te lopen. Bon camino voor de laatste 2 dagen. Tot in Waalwijk 7 juni!
  8. Louis:
    17 mei 2015
    succes met het laatste stuk, geniet ervan en alvast een goede reis naar huis.
    thuis horen wij de rest van jou belevenissen wel.
    groeten van os allemaal louis
  9. Ger en Ria:
    17 mei 2015
    Fijn dat je er weer zo van hebt kunnen genieten.En wat gaat het toch weer snel alweer de laatste km. Succes en tot ziens Groetjes Ger en Ria.
  10. An en Ties:
    18 mei 2015
    Fijn dat het zo goed gaat en je ervan geniet.Het is ook weer snel voorbij,de laatste loodjes.
    Ga er nog even van genieten.
    Ties en An
  11. Wim en Anny v. Ruyven:
    18 mei 2015
    Wat loopt deze Camino toch goed voor jou Balt. Met het weer up en down, maar ondanks dat toch een heel mooie herhaling van vorig jaar. Geniet van het weer aankomen in Santiago en de daarbij horende ontmoetingen.
    Groeten Wim en Anny
  12. Mari Nel Klijsen:
    18 mei 2015
    Wat een mooi verhaal weer.fijn dat je er zo van kunt genieten.succes nog voor deze paar daagjes Mark Nel
  13. `Frans en Thea:
    18 mei 2015
    wat fijn dat t goed gaat ,en dat t mooi weer is .Beter dan hier is t niet zo .groetjes van ons Frans en Thea
  14. Coby en Theo Smit:
    18 mei 2015
    Wat een belevenissen heb je weer meegemaakt geniet nog van de resterende kilometers en veel succes nog voor de komende tijd.
  15. Hubert, Anita en Christian:
    19 mei 2015
    Balt succes met de laatste kilometers, geniet ervan!!
    Fam Chabot