Week 3

3 mei 2015 - Carrión de los Condes, Spanje

Week 3

Via Altapuerca,waar we weer in een echt bed konden slapen, nu aangekomen in Burgos. Het eerste wat moest gebeuren was de was. We hadden namelijk niets meer schoon.
Nu is het natuurlijk zo dat een goede pelgrim moet stinken anders hebben ze dat wierook vat in Santiago voor niets, maar schoon ondergoed en sokken loopt toch wel wat lekkerder.  Ook moeten we vandaag afscheid nemen van onze nieuwe pelgrim vriend Martin. Hij blijft morgen nog een paar dagen in Burgos en gaat dan per openbaar vervoer terug naar Pamplona waar hij dan nog wat rond kan kijken om dan vervolgens 6 mei naar  Duitsland terug te vliegen.
Het is voor mij gewoon genieten als je ziet hoe zo'n man van 77 jaar die bergen op vliegt. Ook als steenhouwer gaat hij geen kerk voorbij voordat deze gefotografeerd is en de natuurstenen bekeken en betast zijn.
Gewoon geweldig zoals hij geniet. We zullen in de toekomst zeker contact blijven houden met elkaar.
En dat is dus Camino mensen ontmoeten en contacten leggen.

1 Mei

Drie dagen kilometers gemaakt. Het weer werkt niet echt mee.
Twee dagen bewolkt, winderig en koud. Vandaag bijna heel de dag regen, maar helaas er is niets aan te doen.
We zijn nu in Formista in een mooie Auberge. Hopelijk kunnen we hier beter slapen dan afgelopen nacht. Daar was het heel onrustig. Er was een een jongstel wat een kind van nog geen twee jaar bij zich had. Dit kind sliep om elf uur nog niet.
Voor de komende dagen zijn de weersvoorspellingen niet goed, maar daar zullen we het mee moeten doen. We geven de moed niet op en gaan gewoon verder.

3 Mei

Weer twee dagen van bewolkt en regen.
Dan weer een bui en ben je nat en dan ben je weer droog door de wind, maar we geven de moed niet op en gaan gewoon door.
Dit net in het gedeelte dat redelijk vlak gaat met lange rechte stukken.
Het landschap is wel mooi, maar ook wel eentonig. Heel veel en grote korenvelden.
Afgelopen nacht geslapen bij de nonnetjes in Carrion de los Condes.
Toch weer een leuke ervaring. De muziek die ze maken en de liedjes die gezongen worden. Ook was het speciaal dat ik precies dezelfde slaapplaats als vorig jaar toe gewezen kreeg. Best een aparte ervaring.
Verder valt het op dat je bepaalde wegen, gebouwen of punten wel herkend, maar andere dingen helemaal nieuw zijn.
Eigenlijk kan het ook niet anders als je kijkt hoe lang we vorig jaar al onderweg waren,
maar daarom ook deze Camino nog een keer en zal er nu wel meer blijven hangen.
Tot nog toe gaat het goed ondanks het wat mindere weer, maar de voorspellingen voor in de loop van de week zijn beter en daar gaan we dan maar voor.

1. Coby en Theo Smit:
    3 mei 2015
    Wat een belevenissen allemaal jammer dat het weer niet meewerkt ook dan zie je de omgeving anders.
    Wel bijzonder om deze mensen te ontmoeten dus veel geluk en plezier nog verder.
  2. Ria en Rini:
    3 mei 2015
    We merken wel dat het aan motivatie niet bij jullie ontbreekt. Ga zo door je zit in de goede richting. Succes met het weer en de komende ontmoetingen en leuke vriendschappen die nog volgen. RKC-Jong PSV 2-2 met in de laatste minuut de gelijkmaker van Van Mosselveld, die zijn laatste wedstrijd speelde voor RKC. Zet je beste beentjes maar voor.
  3. `Frans en Thea:
    3 mei 2015
    hallo balt. mooi als je t zo allemaal mee maakt met lot ge noten En als je weer op de zelfde plaats terecht komt als vorig jaar Ik hoop op beter weer voor jou, om te lopen verder groetjes van ons.
  4. Marina en Ton:
    3 mei 2015
    Hallo Balt, mooie stad Burgos, echt Spaans.
    Fijn om betere slaapplaatsen te hebben, maar dan met een kind van 2 jaar, lopen hun ook de route ? Jammer van het mindere weer, maar gezien de stand van de maan wordt het bij jullie beter.
    Maak je nog voldoende foto's ? Die op het reisblog zijn leuk.
    Wat een muzikaal nonnentrio ! Een goede camino week gewenst met mooie gebeurtenissen !!!
  5. Helma van Engelen:
    3 mei 2015
    Hallo Balt en Georges Fijn dat jullie weer zo genieten, het is fijn dat je dit weer met ons wil delen. Ik geniet hier echt van en zie weer alles voor mij, in mijn gedachten ben ik vaak bij jullie, veel groetjes voor jullie en dikke knuffels van Zus
  6. Tineke Slaats:
    4 mei 2015
    Hallo daar! Alweer een week voorbij. Goed om te horen dat het lekker loopt daar in Spanje en jullie leuke contacten hebben. Laat je niet door het mindere weer op je kop zitten dit wordt vast beter. Vandaag was het hier ook regenachtig en dat blijft nog even zo, temperatuur wel iets aangenamer. Groetjes aan Georges en tot de volgende week. Liefs Tineke
  7. D.v.Oversteeg:
    4 mei 2015
    Balt leuk dat je het weer opnieuw beleeft samen met Georges
    jammer van het weer hopelijk wordt het weer beter dat is gezelliger lopen he geniet er nog maar lekker van en weer bedankt voor je mooie verslagen jullie zijn kanjers de groetjes ook aan Georges Dirk en Teuni
  8. Nelvanhelvoirt:
    4 mei 2015
    Mooi om te lezen op maandagmorgen veel wandel plezier en beter weer
  9. Marja Broeders:
    4 mei 2015
    fijn dat je er zo van kunt genieten. Geniet verder en neem alles op in je geheugen. Daar heb je nog jarenlang plezier van.
  10. Arnold Joke:
    4 mei 2015
    Mooi om te lezen geniet er van groetjes Arnold-Joke
  11. Fred van Wordragen:
    4 mei 2015
    Natte kleren, natte sokken, uitstel voor de douche; dat waren even wat ongemakken. Balt kijkt vooruit en ziet het zonnetje alweer schijnen! Zo kennen we je Balt! Mooie verhalen!
  12. Marijke van:
    4 mei 2015
    je hebt het goed naar je zin lees ik wel!!!!!! Leuk al de ontmoetingen die je meemaakt!!!!!!!! Nog veel loopplezier en dat lukt wel met jou en geniet ervan!!!!!!!! GR>>>>>>>>>
  13. Gerard Boons:
    5 mei 2015
    Weer mooie verhalen en foto's Balt. Als de kleine ergernissen (huilende kinderen) en het mindere weer voorbij zijn wordt het vast een ideale Camino. Succes en sterkte!
  14. Riky en Mari:
    5 mei 2015
    We lezen met veel plezier je reisverslagen. Heel veel loopplezier en vooral genieten, succes
    Groetjes, Riky en Mari
  15. Tineke en Wim:
    6 mei 2015
    Ben blij dat het zo goed gaat met je, jammer van het weer,maar dat wordt ook wel weer beter. Geniet er maar van.
    Groetjes Tineke en Wim
  16. Annelies Veraa:
    6 mei 2015
    Wat jammer he Balt, van het weer,maar je geniet er gelukkig niet minder om. veel Sucses weer met de volgende kilometers,
    gr Annelies
  17. Henny Bierings:
    8 mei 2015
    Weer een ervaring rijker en dingen zien die je de eerste keer over het hoofd zag.Mooi verhaal weer en je geniet dat is heel fijn .Wandel met veel genoegen verder en het weer komt ook wel goed.Heel veel plezier we hebben weer genoten van het verhaal en de mooie foto's.Groetjes uit zonnig Tilburg.
  18. Martien van tuyl:
    9 mei 2015
    hoi balt,ondanks het weer toch veel loop plezier.
    hou vol en tot je volgend verslag.