Week 2

27 april 2015 - Tosantos, Spanje

21 April

Twee dagen verder in Los Acros aangekomen.
135 km al gelopen en zes dagen op pad.
Ik zit weer helemaal in de sfeer en we hebben veel plezier onderweg.
Het is weliswaar dezelfde route, maar wat ik al wist het is nu heel anders.
Het hoofd is leeg. We lopen met twee of drie en hebben veel contact met andere pelgrims en maken veel plezier.
Het weer is goed, de natuur is mooi dus wat hebben we meer te wensen.
Vanmorgen om 8 uur dronken we al wijn uit de muur.
Zoiets is gewoon mooi als je met meer personen bent.
Het is een nieuwe Camino, maar voor mijn beleving is het net dat ik niet weg geweest ben en de Camino van vorig jaar nu af ga ronden.

25 April

Na weer twee dagen wandelen zijn we nu aangeland in Granon.  Een klein plaatsje.
Over de tochten is weinig anders te vertellen dan dat het fijn wandelweer was en de uitzichten gewoon mooi waren.
De slaapplaats waar we beland zijn is wel weer een keer iets anders.
Het is een gedeelte van een kerk wat geschikt is gemaakt voor pelgrims.
Er is een mooie grote open gezamenlijke ruimte met keuken en een open zolder
met matten op de vloer om te slapen.
Dus weer echt pelgrimeren.

26 April

Vandaag gaan we gewoon verder met pelgrimeren in de primitieve vorm.
Aangekomen in Tosantos is er alleen maar een Refuge  paroissial.
Het is net als gisteren een vrij simpel onderkomen waar ook weer op matten op de vloer geslapen wordt.
Dit op de grond slapen heeft afgelopen nacht geen enkel probleem gekost dus verwacht ik dat voor vannacht ook niet.
Wel werden we gisteren verrast dat er een gezamenlijke maaltijd voor en door de pelgrims gekookt werd.
Dit was voor ons een volkomen verrassing, maar wel ontzettend leuk.
Voor vandaag krijgen we hetzelfde dus benieuwd hoe dit weer uitpakt.
Op deze manier krijg je wel makkelijker contact met elkaar.
Tot slot de tocht was vandaag veel langs de autoweg, maar nog steeds mooi en het weer bewolkt met af en toe een druppel regen.

1. Hetty:
    27 april 2015
    de fot's zijn wel mooie hoor
  2. Tineke Slaats:
    27 april 2015
    Klinkt allemaal erg goed ga lekker zo door!
  3. Agnes & Jos:
    Hallo Balt
    Wat fijn dat je nu je hoofd leeg kan maken .
    Het weer en sfeer zit je ook mee .
    Kortom hopelijk blijf het zo tot je je doel bereikt
    Goede reis nog verder , en tot de volgend verslag .
    Toi ! Toi ! Gr . Agnes en Jos
  4. Angelique:
    27 april 2015
    Leuk om weer te lezen dat alles goed gaat en je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan!!!
  5. Berry:
    27 april 2015
    Mooi Balt, geniet er van. Iets mooiers is er niet.
  6. Fred van Wordragen:
    27 april 2015
    Mooie verhalen Balt. Pelgrims die voor je koken en slapen op een mat op de grond. Vraag: Kom jij ook 'n keer aan de beurt om te koken voor je metgezellen?....en wat kook jij dan? Geniet van de dagen Balt!
  7. Lian:
    27 april 2015
    Hoi ome balt wat weer een mooi verhaal en alles gaat goed zo te lezen ha zo door groetjes lian en marcel
  8. Louis:
    27 april 2015
    geniet ervan, van alle nieuwe en oude dingen die jullie tegen komen. op die manier komt alles wat jij wil. groeten louis
  9. Jeanne v helvoirt:
    28 april 2015
    Balt ik lees dat het goed met je gaat lk zou zeggen ga zo door en geniet van je verdere reis.
    groetjes Jeanne
  10. Hanny en Wim:
    28 april 2015
    Hoi Balt Het is voorjou een feestje maar wij doen het je
    niet na.
    Groetjes Hanny en Wim
  11. Jan de Ruijter:
    Balt,
    Alleen of met tweeën lopen is natuurlijk ook prima om te doen. Contacten met meerdere, vaak vreemde pelgrims, zijn van toegevoegde waarde, mits je ervan houdt. Immers ieder heeft zo zijn eigen verhaal. Slapen onder eenvoudige omstandigheden is ook een (her) beleving, immers thuis slapen we op de meest ideale matrassen. De beleving van een onverwachte gezamenlijke maaltijd met totaal onbekende personen is niet uit te leggen, je moet het zelf voelen. 's Morgens om 8.00 uur 'al aan de wijn' lijkt me moeilijk uit te leggen als opa aan kleinkinderen. Balt hopelijk zonder fysieke klachten maar met veel voldoening, gezelligheid en humor op naar jouw einddoel Santiago de Compostella. Groetjes, Jan de Ruijter.
  12. Jeanne Schalken:
    28 april 2015
    Dit klinkt heel goed Balt.
    Goede sfeer, plezier, goed weer en mooie natuur.
    Ga zo door en geniet vooral.
    Ad en Jeanne
  13. Dyonne martvanhelvoirt @hotmail.com:
    28 april 2015
    Hey balt fijn dat het zo goed gaat nog veel plezier met de verdere wandel tocht Gr Mart dyonne
  14. Ad:
    28 april 2015
    Wordt steeds beter,klinkt erg gezellig, geniet ervan. Blij dat het zo goed gaat. Groetjes
  15. Tineke en Wim:
    28 april 2015
    Hoi Balt, zo te lezen heb je het goed naar je zin. Geniet er van
    Groetjes, Tineke en Wim
  16. Marina en Ton:
    28 april 2015
    Dag Balt, zo te lezen zit je weer helemaal in het juiste ritme.
    Fijn dat je zo geniet en de sfeer goed is, een uitdaging om het zo te houden !!! En geen heimwee naar het geplande leven ?
    Goed weer en mooie natuur wat wil een mens nog meer, geniet er van. Je vertelde dat het in Spanje voor de pelgrims allemaal goed is geregeld, maar dit komt inderdaad primitief over. Maak er het beste van en we kijken uit naar je volgende verslag.
  17. Albert en Els Verhoeven:
    30 april 2015
    Hoi Balt,

Fijn om te lezen dat je weer aan het genieten bent.
    Met plezier lezen we jou verhalen.
    Mooi weer, goede nachtrust, lekker eten en leuke wandelvrienden, wat wil je nog meer.
    Tot het volgende verslag.
  18. Jan de Ruijter:
    30 april 2015
    Verrassing het is Jeanine die achter pa z'n computer is gekropen. Dit verslag klinkt heel goed. Pluk de dag en dat doet u volgens mij. Geniet ervan en kom maar op met de verhalen. Kus Jeanine
  19. Arnold Joke:
    1 mei 2015
    Hoi Balt.
    Het gaat prima zo precies wat je hoopte.
    Geniet er van en veel plezier.
    groetjes Joke en Arnold
    ps. doe de groeten aan Georges
  20. Willem wammes:
    2 mei 2015
    Hallo balt,
    Het klinkt allemaal heel erg leuk wat jij meemaakt maar
    ondertussen gaan de kilometers verder en langzaam komt
    Santiago in zicht.
    Geniet van de tocht en tot het volgende bericht.

Groetjes van uit Waalwijk.

Willem en Bernadette.