Week 6

19 mei 2015 - Santiago de Compostella, Spanje

Week 6
19 Mei
Santiago de Compostela
Vanmorgen om half tien in Santiago aangekomen.
Gisteren een topdag gehad op alle fronten. Heerlijk wandelweer en
tussen de eucalyptusbossen door gelopen. Die geur zou je zo mee willen nemen.
Het ging gewoon fantastisch. Voordat ik er erg in had was ik de plaats waar ik wilde overnachten voorbij. Na wat zoeken naar een nieuwe plaats de tweede ook weer voorbij en toen kwam ik een Duitse man tegen. Hij liep tot Monto do Gozo. Met hem ben ik toen maar mee gelopen. Op dat moment was ik ongeveer 5 km van Santiago.
Daar ben ik toen toch maar bewust blijven slapen.
Al met al had ik wel zo ongeveer een 38 km gelopen en die laatste 5 hadden er ook makkelijk bij gekund,
maar het is leuker in de ochtend in Santiago aan te komen dan laat in de middag.
Dus vanmorgen bij aankomst eerst een foto voor de kathedraal en dan een slaapplaats zoeken.
Daar had ik wat pech, want het hotel waar ik vorig jaar geslapen heb was vol geboekt.
Gelukkig kreeg ik drie alternatieve adressen en heb nu een kamer in een pension ook kort bij de kathedraal.
Na daar ingeboekt te hebben en mijn rugzak achtergelaten te hebben. Mijn Compostela opgehaald en meteen koffie gedronken in het huis der Lage Landen.
Hier zijn op dit moment een echtpaar  uit Den Bosch als vrijwilliger dus meteen een goed aansluitingspunt. Om twaalf uur maar meteen de pelgrimsmis gedaan en het wierook vat zien zwaaien.
Dit is toch iedere keer weer een aparte beleving.
De rest van de middag wat rondgewandeld en wat gegeten en
nog wat pelgrims van onderweg ontmoet die ik al een tijdje niet meer gezien had.
Dus zo ga ik nog een paar dagen vol zien te maken en dan vrijdag met een heel voldaan gevoel weer naar huis.

1. Ria en Rini:
    19 mei 2015
    Van harte proficiat met de het voltooien van deze succestocht. Geniet nog maar even van de resterende dagen en het mooie weer, want hier is het naadje pet en koud. Groetjes en nog een goede reis toegewenst.
  2. Hans Gijzen:
    19 mei 2015
    Opnieuw weer vol belangstelling je verhalen tijdens je tocht gelezen.,
    Wat een motivatie en doorzettingsvermogen.
    Goed dat je onderweg opnieuw en intenser hebt kunnen genieten van al hetgeen op je pad kwam.
    Je hebt deze tocht dus voldaan volbracht en dat is wat ik je van harte gun.
    Hartelijke groet.
  3. Tineke en Wim:
    19 mei 2015
    Gefeliciteerd, je hebt je missie volbracht. Geniet nog van je vakantie en we zien je zondag in Spijkenisse
  4. Marina en Ton:
    Dag Balt,
    Gefeliciteerd met het voltooien van de camino in Santiago !!!
    Wat is het snel gegaan. Wij wensen je nog prettige dagen met dito ontmoetingen, geniet ervan. Heeft George het ook gehaald ?
    Ga je met de trein of het vliegtuig terug ?
    In ieder geval een behouden thuisreis en tot ziens in Nederland.
    Toi, toi, toi !!!
  5. Jan de Ruijter:
    Hoi Balt,
    Je hebt weer een fantastische prestatie geleverd, immers ruim 800 kilometer lopen bepakt en bezakt is geen sinecure. Ik ben best trots op jou!
    Wanneer je twee vrijwilligers uit Den Bosch ontmoet is dat van toegevoegde waarde, een beetje chauvinisme mag toch wel?
    We maken na thuiskomst een afspraak om wat bij te praten.
    Een goede thuisreis.
    Groetjes,
    Jan.
  6. Angelique:
    20 mei 2015
    Weer een top prestatie!! Geniet nog tot vrijdag en een goede reis terug..
  7. Jeanne Schalken:
    20 mei 2015
    Balt proficiat met het voltooien van deze camino.
    nu nog 'n paar dagen rust, geniet ervan.
    Ad en Jeanne
  8. Gerard Boons:
    Beste Balt,
    Gefeliciteerd. Je kunt (weer) een camino op je palmares bijschrijven. Geweldige prestatie! Geniet nog een paar dagen in Santiago en voor vrijdag een goede thuisreis.
  9. Marijke van:
    20 mei 2015
    proficiat Balt!!!!!!! MISSIE VOLBRACHT!!!!!!!! Geniet nog van je dagen daar en een goede thuiskomst!!!!!!!
  10. Henny Bierings:
    20 mei 2015
    We hebben weer genoten van de foto's en je mooie verhalen.Je kunt met voldoening terugkijken op weer een mooie camino en je bent weer een ervaring rijker.Geniet nog even van alles om je heen en een goede reis naar huis.
  11. Mieke (van de gym):
    20 mei 2015
    Proficiat, goed gedaan. We zullen het er vanavond op de gym over hebben!!
  12. Louis:
    20 mei 2015
    proficiat, geniet ervan en tot ziens weer in waalwijk groeten louis
  13. Monique Ritoe-Freijer:
    20 mei 2015
    Gefeliciteerd met het voltooien van deze tocht. Wat een motivatie en doorzettingsvermogen heb je. Ik heb hier veel bewondering voor. Ik vind het fijn dat je deze reis meer ontspannen hebt kunnen lopen en zo meer hebt kunnen genieten. Geweldig om je verhalen te lezen. Bedankt daarvoor!
    Groeten Monique
  14. Martien van tuyl:
    20 mei 2015
    hoi balt;proficiat met het voltooien van jou heerlijke tocht door spanje.
    mooi dat je zo genoten hebt,en wat weer een prestatie heb je geleverd.
    geniet maar nog een paar dagen en een goede terug reis.
    tot ziens op het isaac tirionplein.
    gr de overburen martien en margo
  15. D.v.Oversteeg:
    21 mei 2015
    Gefeliciteerd met het voltooien van deze tocht en fijn dat je er zo van genoten hebt je bent een kanjer
    tot ziens
    Dirk en Teuni
  16. Agnes & Jos:
    21 mei 2015
    Balt, van harte gefeliciteerd met het beëindigen van jouw tocht. Je heb in twee opzichten je doel bereikt. Wij hopen dat je er veel vreugde aan hebt beleefd en met plezier de toekomst tegemoet zult zien. Groetjes en tot ziens.